طلاب مهنية مرجعيون يزورون المنشآت الصحية للكتيبة الإسبانية

زار 17 تلميذاً يدرسون التمريض في مهنية مرجعيون المنشآت الصحية للكتيبة الإسبانية في قاعدة ميغيل دي ثيرفانتس كجزء من برنامجهم التعليمي.

طلبت المدرسة هذه الزيارة لإطلاع التلامذة على التقنيات الطبية العسكرية والإجراءات والتنظيم. كذلك أُتيحت الفرصة للطلاب لمشاركة الفريق الطبي الإسباني النقاط المشتركة والإختلاف في الشق النظري والعملي فيما يتعلق بالدراسات الطبية في كلا البلدين.

تمّ الترحيب بالطلاب من قبل المسؤولة عن القسم الطبي المقدّم كارمن أرينييث فرناندث كما تمّ إطلاعهم على التنظيم الطبي والإجراءات والدراسات الطبية الإسبانية والمهارات الفنية. بعد ذلك، زار الطلاب المنشآت وإطلعوا على المعدات الطبية.

تساهم هذه الزيارة في تحسين العلاقة بين السكان المحليين وقوات اليونيفيل كما تساعد في عملية إنماء لبنان من خلال التعاون مع المؤسسات التعليمية.


MARJAYOUN TECHNICAL SCHOOL STUDENTS VISIT UNIFIL SPANISH MEDICAL FACILITIES.

12 May 2017

1. Seventeen Nursing students from Marjayoun Technical School have visited the Spanish medical facilities in UNIFIL Base “Miguel de Cervantes” as part of their educational program.

2. The visit has been requested by the School in order to give exposure to the students about military medical technics, procedures and organization. At the same time it was an opportunity for students to share with the Spanish medical personal about the common and difference in the theory and practical in the medical studies of both the countries.

3. They were welcomed by the Spanish medical Chief Lieutenant Colonel Carmen Ariñez Fernandez. They were briefed about UNIFIL medical organization, procedures, Spanish medical studies and professional skills. Afterwards they visited the facilities and medical military equipment.

4. This visit contributes to improve the relations between local population and UNIFIL peacekeepers at the same time that supports to the development of Lebanon collaborating with educational institutions.

5.

تعليقات:

    التعليقات ترد بشكل فوري من خلال هوية المتصفح على الفايس بوك. وهي من مسؤولية أصحابها الذين نأمل منهم الحفاظ على احترام الأصول واللياقات في التعبير.