تدريب مشترك في قاعدة مرجعيون مع القوات المسلحة اللبنانية عن كيفية تفكيك المتفجرات والتخلص من الذخائر

نظَّم القطاع الشرقي التابع لليونيفيل تدريباً مشتركا مدته خمسة أيام في القاعدة في مرجعيون حول كيفيةتفكيك المتفجرات والذخائر. ويطرح هذا التدريب في إطار الأنشطة المختلفة التي تقوم بها وحدات اليونيفيل مع القوات المسلحة اللبنانية من أجل تعزيز الثقة المتبادلة وتحسين مستوى التفاهم.

شارك في هذا التدريب ۱۸ لبناني وجنود من اليونيفيل. وركزّ على الجوانب النظرية والعملية المختلفة وعلى معرفة وتحديد الأجهزة المتفجرة المرتجلة والتكتيكات والتقنيات والإجراءات المتعلقة بإدارة الحوادث بالنسبة للنقاط الضعيفة وعرضمعدات تفكيك الذخائر المتفجرة على أساس المهارات المهنية والخبرة المتنوعة للمدربين من قوات اليونيفيل،ووحدة الهندسة الإسبانية،وخبرة وحدة القوات المسلحة اللبنانية في التخلص من الذخائر المتفجرة.

نُظِّمَ اليوم حفل ختامي في قاعدة ميغيل دي سيرفانتيس في مرجعيون. حضر الحفل رئيس وحدة الهندسة في الكاتيبة الاسبانية الرائد بياتريس غاماث وممثل القوات المسلحة اللبنانية النقيب احمد جنبا إلى جنب مع جميع المشاركين. وقالت الرائد غاماث في كلمته أن هذا التدريب مفيد جدا للتعلم ومنعش للمعرفة ولتجديد تقنيات إجراءات التخلص من الذخائر المتفجرة وهوأيضا منصة جيدة لتبادل الخبرات والإجراءات بين الحاضرين.هنأت جميع المشاركين على الانتهاء بنجاح من التدريب،وأضافت أن هذا التدريب سوف يبني علاقات أقوى وينّمي التنسيق بين القوات المسلحة اللبنانية وقوة الأمم المتحدة المؤقتة في لبنان.

الجيش اللبناني هو الشريك الاستراتيجي لقوات الأمم المتحدة المؤقتة في لبنان، وتسهم هذه الشراكة في تحقيق الاستقرار على الارض. وتنفَّذ أنشطة اليونيفيل بالتعاون والتنسيق الوثيقين مع الجيش اللبناني وفقا للأمم المتحدة 1701.

UNIFIL SECEAST SHARESEXPLOSIVE AND ORDNANCE DISPOSAL JOINT TRAINING WITH LEBANESE ARMED FORCES AT MARJAYOUN’S BASE

1. UNIFIL’s Sector East (SECEAST) has organized a joint training on Explosive and ordnance disposal(EOD) at UN Position in Marjayoun for five days. It is framed among the different activities that UNIFIL units are developing with the Lebanese Armed Forces (LAF) in order to foster mutual confidence and improve the level of understanding.

2. This joint training was attended by 18 Lebanese and UNIFIL soldiers. It was focused on different theoretical and practical aspects on the knowledge and identification of Improvised Explosive devices (IED), tactics, techniques and procedures on incident management for vulnerable points and EOD equipment display based on professional skills and varied experience of the trainers from UNIFIL SECEAST Spanish Engineer Unit and LAF EOD unit.

3. A closing ceremony was organized today at UN Position Base Miguel de Cervantes in Marjayoun. The ceremony was attended by Chief of Spanish Engineer Unit Major Beatriz Gamez and LAF Engineer Regiment representative Captain Ahmad along with all the participants. Major Gamez in her speech said that this training is very useful for learning and refreshing the knowledge and techniques of EOD procedures and also is a good platform to exchange experiences and procedures among the attendees. She congratulated all the participants for successful completion of training and added that this training will build stronger relationships and better coordination between LAF and UNIFIL.

4. The Lebanese army is the strategic partner of UNIFIL and this partnership contributes to stabilise the situation on the ground. UNIFIL’s activities are carried out in close cooperation and coordination with the Lebanese Army in accordance to UN 1701.

تعليقات:

    أصبحت التعليقات ترد بشكل فوري من خلال هوية المتصفح على الفايس بوك. وستكون من مسؤولية أصحابها الذين نأمل منهم الحفاظ على احترام الأصول واللياقات في التعبير.